Theodor Aman era un om al societății, participa la întâlnirile elitei bucureștene și organiza serate, baluri și concerte în propria sa casă, bucurându-și oaspeții cu muzica sa de violoncel, în timp ce fiica sa adoptivă, Zina de Nory, o celebră cântăreață de operă, încânta înalta societate bucureșteană cu vocea sa subtilă de soprană.
Evenimentele aveau loc în atelierul mare al pictorului, un mediu elegant apreciat de oaspeți. Jurnaliștii vremii comenta plăcut evenimentele, descriind în detaliu ținutele invitaților, meniul, muzica, dansul și atmosfera generală.
Un fragment dintr-un articol al celebrului Claymoor, publicat în ziarul “Romanulu” în 20 februarie 1885, ne oferă o imagine a unuia dintre balurile mascate din Casa Aman, unde pictorul și soția sa erau gazde perfecte pentru invitații lor de seamă.
Expoziția “Omul Aman. Înscrisuri, marafeturi și alte fasoane” de la Muzeul Theodor Aman prezintă obiecte care ilustrează latura sa socială și este deschisă până la data de 30 mai 2025.
Theodor Aman (1831-1891) a fost un artist complet, fondator al primelor școli de arte frumoase din București și Iași, precum și inițiatorul primelor saloane de artă din România. Este considerat unul dintre primii artiști moderni din istoria artei plastice românești.