Adina Vălean, comisar european pe Transporturi, a explicat că România nu poate primi un portofoliu din zona financiară în viitoarea Comisie Europeană, deoarece nu face parte din zona euro. Ea a subliniat că este important ca România să participe la discuțiile privind portofoliile pentru a-și putea exprima preferințele și competențele într-un mod distinctiv față de celelalte țări UE.
În ceea ce privește afirmația premierului Marcel Ciolacu referitoare la negocierile pentru un portofoliu în zona economică, Adina Vălean a menționat că zona economică este un concept vag și trebuie definită. Ea a subliniat că transporturile și agricultura pot fi considerate parte din zona economică și pot reprezenta o opțiune viabilă pentru România.
Adina Vălean a fost întrebată și dacă ar putea rămâne comisar european în viitoarea Comisie Europeană, iar ea a precizat că nu a primit încă o invitație în acest sens. Ea va prelua mandatul de eurodeputat în iulie și va demisiona din funcția de comisar european pe Transporturi, deoarece cele două poziții sunt incompatibile.
În timpul mandatului său, Adina Vălean a reușit să aloce 12 miliarde de euro pentru Transporturi în România, o sumă fără precedent. Ea a subliniat importanța acestor fonduri pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din țară.
Guvernul Ciolacu are posibilitatea să propună un comisar european interimar din partea României pentru portofoliul Transporturilor până în luna decembrie, când va fi formată noua Comisie Europeană. Alternativ, România ar putea prelua direct un nou portofoliu obținut în urma negocierilor politice de la Bruxelles, fără a mai propune un comisar interimar pentru următoarele cinci luni.