Ministrul Educației, Daniel David, a discutat despre necesitatea unei reforme în sistemul educațional românesc, subliniind că arhitectura și modelul actual nu mai sunt viabile. Acesta a evidențiat faptul că peste o treime dintre elevi suferă de analfabetism numeric, iar 16% întâmpină dificultăți semnificative.
Daniel David a adus în discuție problema titularizării, menționând că este un sistem atipic care necesită o analiză și o comparație cu alte țări. De asemenea, a subliniat importanța unui sistem care să întărească aspectele pozitive ale învățământului, precum Evaluările Naționale și trecerea de la clasa a IV-a la a V-a.
Ministrul a sugerat că Evaluarea Națională ar putea fi revizuită în viitor, iar securitatea națională este pusă în pericol de nivelul ridicat de analfabetism funcțional printre absolvenții de liceu. De asemenea, Daniel David a menționat necesitatea unei schimbări complete în învățământul din mediul rural, propunând ideea unor campusuri care să adune mai mulți elevi și profesori de calitate.
Una dintre provocările majore în mediul rural este lipsa resurselor pentru a asigura profesori competenți, iar ministrul consideră că este necesară o schimbare urgentă în acest sens. Daniel David a subliniat că actualul sistem nu mai poate funcționa eficient în mediul rural și că este esențial să se găsească soluții pentru a aduce educație de calitate în acele zone.