De la momentul lansării în 26.07.2024 și până în prezent, noul sistem informatic a înregistrat un total de 145.888 de solicitări pentru Registrul Comerțului, din care 87.595 de solicitări au fost depuse prin noul portal online. Dintre acestea, 68.916 solicitări au fost soluționate automat, fără intervenția unui operator uman, inclusiv rezervări de denumiri de firme și furnizare de informații din Registrul Comerțului.
Numărul de solicitări primite în această perioadă la nivel național este de aproximativ dublu față de anul trecut. Noul sistem informatic a rămas online și a făcut față accesărilor multiple, fiind actualizat constant și corelat cu bazele de date istorice. Acesta asigură în permanență suportul utilizatorilor și a înregistrat aproximativ 700.000 de utilizatori.
Diferența de solicitări, atât online, cât și fizic, necesită intervenția angajaților ONRC pentru procesare, soluționare și înregistrare în Registrul Comerțului. Solicitările care necesită intervenția unui operator uman sunt gestionate de cei aproximativ 1200 de angajați ai ONRC la nivel național, care oferă și servicii de suport pentru beneficiari.
Pentru a gestiona toate solicitările care necesită intervenția unui operator uman până la finalul lunii septembrie, termenele vor fi prelungite. Cererile vor fi soluționate treptat, în funcție de data înregistrării, completitudinea și corectitudinea documentelor depuse. Activitatea în relația cu beneficiarii va respecta termenele de înființare și înregistrare în Registrul Comerțului începând cu 30 septembrie.
Echipa ONRC este disponibilă pentru a oferi suport utilizatorilor în utilizarea noului sistem informatic. Acesta necesită o perioadă de tranziție pentru acomodarea utilizatorilor cu noile elemente. Echipele tehnice și de business lucrează constant pentru a optimiza sistemul informatic și a răspunde la volumul mare de activitate din această perioadă.
ONRC a transmis că implementarea noului portal era necesară pentru a asigura continuitatea serviciilor, având în vedere că sistemul anterior nu mai putea fi utilizat. Scuzele au fost adresate solicitanților, mediului de afaceri și profesioniștilor pentru disconfortul creat.