Statul român a dat în folosință submarinul NMS Delfinul în data de 15 august 1936 și l-a utilizat în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
În perioada 1941 – 1942, submarinul NMS Delfinul a fost implicat în diverse misiuni în Marea Neagră, iar membrii echipajului său au fost recompensați pentru succesul obținut. Căpitanul său, Constantin Costăchescu, a fost decorat ulterior cu Ordinul Mihai Viteazul clasa a III-a.
Decretul din 1943 menționa: „Se acordă căpitanului Costăchescu C. Constantin pentru eroismul și sângele rece, elanul și disprețul de moarte de care a dat dovadă la comanda submarinului Delfinul. În timpul celor șapte misiuni de războiu, executate în condițiuni din cele mai grele a reușit să scufunde o navă sovietică de transport de 12.000 tone și prin măsurile luate să-și salveze submarinul și echipajul, ori de câte ori a fost atacat de submarinele, vedetele sau aviația inamică, revenind neatins la baza de plecare”.
Submarinul Delfinul a avut un impact semnificativ asupra navelor sovietice în timpul războiului, provocând pierderi importante inamicului.
Într-o altă misiune, submarinul Delfinul a reușit să scufunde un transport sovietic de 12.000 tone, fapt relatat și de presa vremii.
Planurile sovieticilor de a reconstrui submarinul Delfinul au fost dezvăluite în documente secrete CIA din 1952.
În anii ’50, submarinul NMS Delfinul a fost returnat României, dar a devenit o epavă. În anii ’70, după ce a fost scos din uz, unele componente ale sale au devenit piese de muzeu, iar România a achiziționat un nou submarin construit în URSS, numit tot Delfinul.